Wednesday, January 23, 2019

روانشناس مرد در شمال تهران

روانشناس مرد در مناطق شمالی تهران در واقع همان روانشناسانی هستند که در مراکز مشاوره شمال تهران مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مراجعین خود هستند.
از آنجایی که جایگاه و منطقه روانشناسان در مورد فعالیتشان تأثیر گذاری ندارد ممکن است همین روانشناسان در مناطقی دیگر نیز مشغول فعالیت باشند.
روانشناسان مرد تنها به عنوان فردی که گرایش مشخصی در علم روانشناسی دارد و در آن زمینه مشغول فعالیت است شناخته میشود، اما از آنجایی که دوری و نزدیکی مسیری که یک درمانگر نیازمند رسیدن به مرکز مشاوره است بخشی از راهی است که برای درمان طی میشود، بسیار مهم است.
بر فرض مثال روانشناس مردی که در شمال تهران است، در شهرستانی که مراجعین به او نیاز دارند نمیتواند خدمات مشاوره ایی خود را ارائه دهد، مگر در مواردی که به مشاوره تلفنی و یا آنلاین بپردازد. بنابراین مراجعی که در یک شهر بسیار دور از تهران است باید با روانشناسان با مهارت شهر خود ارتباط درمانی برقرار کند.
مگر در مواردی خاص که درمانگر خود را نیازمند درمان با مشاور روانشناس در شهری دیگر ببیند و حتماً به آن شهر ارجاع کند.

نکته مهم دیگر در انتخاب یک مشاور روانشناس مرد

نکته مهم دیگر در انتخاب یک مشاور روانشناس مرد، خواست یک مراجع است که نیازمند ارتباط درمانی با یک روانشناس مرد باشد، البته پس از بررسی مسائل، فرد ممکن است خود روانشناس در شرایطی ویژه، نسبت به نوع اختلال و یا مسئله درمانجو تشخیص دهد مشاور زن برای این فرد مناسب است یا خیر. زیرا قدرت ناخودآگاه ‌و فرافکنی و مقاومت های ناخودآگاه را در درمان نباید به عنوان یک روانشناس زبده نادیده بگیریم و تنها به این دلیل که خواست مراجع این است که با مشاور خود در ارتباط درمانی باشد او را بپذیریم.

آیا روانشناس مرد بر روانشناس زن برتری دارد؟

روانشناسان مرد هیچ برتری نسبت به روانشناسان زن ندارند، تنها دلیل انتخاب یک روانشناس برای فردی میتواند احساس خوشایند او به ارتباط درمانی اش با درمانگر خود باشد. یعنی از صداقت و شفافیت در کنار درمانگر خود بهره ببرد و خود را نیازمند نداند، شرم و خجالت نبیند که هر کدام از این مسائل درمان را به تعویق میاندازد و راه درمان را مختل میکند.
بنابراین انتخاب یک روانشناس مرد درشمال تهران، فقط به مهارت درمانگر، نوع موقعیت مکانی او و انتخاب درمانجو مربوط است.

دلایلی که ممکن است فردی با درمانگر مرد احساس بهتری داشته باشد

1. مراجع (چه زن و چه مرد) ممکن است قلباً احساس بهتری در همصحبتی با مردها داشته باشد.
2. مراجع به دلیل احساس بهتر با درمانگر مرد، از شفافیت و صداقت بیشتری در مورد خود بهره ببرد. خجالت و شرم در تعاریف و بیان خود، از خود را نداشته باشد.
3. تصویر غالب او در کودکی و علاقه زیاد او به نقش پدر، در درمانش مؤثر باشد. مراجعینی که خشمشان به پدرشان کمتر است با درمانگران مرد رابطه بهتری برقرار میکنند
4. به دلیل احترام به مردها در روان مراجع، راه درمان را با قدرت طی میکند. اگر مراجعی شخصاً و تربیتاً با احترام به زن ها مشکل دارد بهتر است درمانگر مرد انتخاب کند که مسئله اصلی او فراموش نشود و بتواند به درمان خود بپردازد.
5. نقش فرهنگی در انتخاب یک درمانگر مرد.
جوامع مرد سالار که در آنها مرد نقش پررنگ تری دارد و اینگونه در ذهن افراد جا افتاده که مردها مهارت بیشتری در هر رشته ایی خواهند داشت باعث انتخاب یک مراجع از روانشناس مرد میشود.

No comments:

Post a Comment