Monday, January 7, 2019

چرا ما روانشناسی کابوس داریم

چرا ما شبا کابوس می‌بینیم؟ و روانشناسی رویاهای بد چیست؟
آیا کابوس‌ها و خواب‌های بد, معانی خرافی دارند یا فقط بازتاب اختلالات در روان‌شناسی فرد هستند؟
بیشتر مردم خواب را اشتباه تعبیر می‌کنند, زیرا باور دارند که آن‌ها نماینده آینده هستند, بدون اینکه بدانند که درصد خواب, بازتابی از وقایعی است که قبلاً رخ داده بود.
کابوس‌ها و خواب‌های بد متفاوت نیستند چون معمولاً بازتاب افکار شما در مورد شرایط زندگی پر استرس شما هستند. در این مقاله من روان‌شناسی خواب‌های بد را توضیح می‌دهم و به شما می‌گویم چرا ما کابوس می‌بینیم.

روان‌شناسی کابوس‌ها و خواب‌های بد

فرض کنیم که تو خودت را در حال افتادن از یک صخره و مردن دیده‌ای. برای یک فرد عادی که ممکن است مثل یک کابوس ترسناک به نظر برسد اما برای فردی که از روانشناسی آگاهی داشته باشد, برای او دشوار نخواهد بود که نتیجه بگیرد که افتادن در خواب نمادی است که اعتقاد او به سقوط در زندگی واقعی اش را نشان می‌دهد.
شاید آن شخص کاره‌ای بد بسیاری انجام می‌داد و احساس گناه می‌کرد, بنابراین ناخودآگاه بر این باور بود که در نتیجه اعتقاد تازه‌اش این رویا را دیده‌است. یا شاید فرد می‌ترسد وضع خود را از دست بدهد و بنابراین این کابوس چیزی جز بازتاب ترس‌های او نیست.

براساس روانشناسی شما می‌توانید یک کابوس را به راحتی درک کنید اگر نمادهای خود را به رویداده‌ای اخیر مرتبط کنید که در زندگی شما رخ می‌دهند.
تلاش برای تفسیر کابوس‌های و خواب‌های بد با استفاده از فرهنگ‌های آنلاین که نشانه‌های ثابت دارند, قطعاً منجر به تفسیر نادرست خواهند شد; چرا که به گفته نمادهای روانشناسی, بسته به فردی که آن‌ها را دیده‌است, معانی مختلفی دارند.
وقتی کابوس و خواب‌های بد به دست آوردید باید چه کار کنید؟
کابوس‌ها فقط نشانه اختلال هستند که در ذهن شما رخ می‌دهد و نتیجه برخی از اتفاقات زندگی پر استرس است که شما از آن عبور می‌کنید. شما باید این سیگنال‌ها را به درستی تفسیر کنید تا پیامی که ذهن نیمه هشیار شما به یک کابوس تبدیل کرده‌است را درک کنید.
زمانی که روان‌شناسی کابوس و رویداد واقعی زندگی را درک کردید، باید بر سر کار با این رویداد زندگی واقعی کار کنید تا از دیدن دوباره کابوس از دیدن دوباره شما پیش‌گیری کنید.
یکی از تئوری‌های روان‌شناسی خواب‌ها بیان می‌کند که رویاها (از جمله کابوس) نتیجه کار ذهن نیمه خودآگاه هستند که رویدادهایی را که در یک روز خاص در حافظه بلند مدت آن اتفاق می‌افتد را ذخیره می‌کند.
بنابراین این نشان می‌دهد که کابوس در اغلب موارد نمایش رویداده‌ای بدی است که در زندگی شما رخ داده‌است و به شکلی که ذهن ناخود آگاه درک می‌کند، رمزگشایی شده‌است.

No comments:

Post a Comment