Monday, December 31, 2018

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک یکی از شاخه های بسیاری از روان شناسی است و یکی از مهمترین اغلب از زمینه های تخصصی مورد مطالعه. این شعبه خاص بر ذهن و رفتار کودکان از توسعه پیش از تولد تا نوجوانی است. روانشناسی کودک نه تنها با چگونه کودکان عاطفی رشد جسمی بلکه با خود روان، و توسعه ی اجتماعی نیز می پردازد.
از لحاظ تاریخی، کودکان اغلب به سادگی به عنوان نسخه های کوچکتر از بزرگسالان مشاهده شد. هنگامی که ژان پیاژه پیشنهاد کرد که کودکان واقع متفاوت از بزرگسالان فکر می کنم، آلبرت اینشتین اعلام کرد که کشف شد "so که تنها از نبوغ می تواند از آن فکر ساده. "
امروزه روانشناسان تشخیص روانشناسی کودک منحصر به فرد و پیچیده است اما بسیاری از نظر چشم انداز منحصر به فرد آنها را هنگام نزدیک شدن به توسعه متفاوت است. مانند اینکه تجارب اولیه آنهایی بیش از بعدی یا اینکه طبیعت یا پرورش بیشتر در جنبه های خاصی از توسعه نقش مهم کارشناسان نیز در پاسخ خود را به برخی از پرسش های بزرگتر در روانشناسی کودک، متفاوت است.
چون دوران کودکی نقش مهمی در این دوره از بقیه زندگی نقش، آن تعجب که چرا این موضوع تبدیل شده است یکی مهم در روان شناسی و جامعه شناسی و آموزش و پرورش است. کارشناسان تمرکز فقط بر روی تأثیرات بسیاری است که کمک به توسعه کودک طبیعی، بلکه به عوامل مختلف است که ممکن است منجر به مشکلات روانی در دوران کودکی. عزت نفس مدرسه پدر و مادر فشارهای اجتماعی و سایر مطالب همه علاقه بسیار زیادی به روانشناسان کودک است که در تلاش برای کمک به کودکان در توسعه و رشد در راه های سالم و مناسب است.

زمینه های مختلف روانشناسی کودک

هنگامی که شما را از توسعه آنچه را به ذهن می آید فکر می کنم؟ اگر شما مثل اکثر مردم شما احتمالا فکر می کنم درباره عوامل داخلی است که تحت تاثیر قرار چگونه کودک, مانند ژنتیک و خصوصيات رشد می کند. با این حال، شامل توسعه بسیار بیشتر از تحت تاثیر قرار است که از درون فرد بوجود می آیند. عوامل محیطی مانند روابط اجتماعی و فرهنگ که در آن زندگی می کنیم نیز نقش اساسی بازی کند.
برخی از زمینه های اصلی است که ما نیاز به در نظر گرفتن در تحليل خود از روانشناسی کودک عبارتند از:
زمینه اجتماعی: روابط با همسالان و بزرگسالان اثر چگونه کودکان فکر می کنم، یادگیری و توسعه است. خانواده ها، مدارس و گروه های همکار تمام بخش مهمی از بافت اجتماعی را.
زمینه فرهنگی: فرهنگ زندگی کودک در مجموعه ای از ارزش ها و آداب و رسوم و مفروضات مشترک و راه زندگی موثر بر توسعه در سراسر طول عمر کمک. فرهنگ قادر به ایفای نقش در چگونه کودکان مربوط به پدر و مادر خود، نوع آموزش و پرورش دریافت می کنند و نوع آموزش و درمان کودکان است که ممکن است.
زمینه اجتماعی: طبقاتی نیز بازی نقش مهمی در رشد کودک می تواند. وضعیت اقتصادی-اجتماعی (اغلب به صورت مختصر به عنوان SES)، اساس بر تعدادی از عوامل مختلف از جمله چقدر آموزش مردم، چه مقدار پول آنها درآمد، کار آنها و جایی که آنها زندگی می کنند. کودکان در خانواده ها با وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالا تمایل به دستیابی به فرصت ها، در حالی که ممکن است کسانی از خانواده ها با وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین کمتر دسترسی به چیزهایی از قبیل بهداشت و كيفيت تغذيه و آموزش. عوامل مانند می تواند تأثیر عمده ای در روانشناسی کودک داشته باشد.
یاد داشته باشید که هر سه این مفاهیم در حال تعامل مداوم. در حالی که کودک ممکن است فرصت های کمتری به علت وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین، غنی سازی روابط اجتماعی و روابط فرهنگی قوی تصحیح این عدم تعادل ممکن است کمک کند.
چیز مهم به نظر
روانشناسی کودک شامل طیف وسیعی از موضوعات از تأثیرات ژنتیکی در رفتار به فشارهای اجتماعی در توسعه است. فقط برخی از موضوع های عمده است که ضروری است برای مطالعه روانشناسی کودک عبارتند از:

ژنتیک

  • تأثیرات زیست محیطی
  • توسعه قبل از تولد
  • رشد اجتماعی
  • توسعه شخصیت
  • زبان
  • نقش های جنسیتی
  • رشد شناختی
  • توسعه جنسی

روانشناسان کودک ممکن است در کمک به نوجوانان در مقابله با نگرانی های نوزادان خاصی تخصص و یا آنها ممکن است یک رویکرد کلی تر. در هر صورت این متخصصان در تلاش برای کمک به نوجوانان در غلبه بر مشکلات بالقوه و رشد در راه است که منجر به نتایج سالم. روانشناسان کودک کنید ممکن است به عنوان مثال، در مراقبت از کودکان که تنظیمات و شیوه های به پیامد های روانی منجر و یا آنها ممکن است کار با بچه ها برای کمک به آنها در توسعه رشد باورها. 

افکار نهایی

پس مطالعه روانشناسی کودک گسترده و عمیق درک آنچه باعث می شود بچه ها کنه وظیفه عظیم است. هدف نهایی در این زمینه مطالعه تأثیرات بسیاری است که ترکیب و تعامل به کمک بچه ها چه کسانی هستند و استفاده از اطلاعات برای بهبود پدر و مادر آموزش مراقبت روان درمانی و سایر مناطق در بهره گیری کودکان متمرکز است. با داشتن یک درک قوی از چگونه کودکان رشد، فکر و رفتار والدین و متخصصان کار با کودکان بهتر برای کمک به کودکان در مراقبت از آنها تهیه می شود.

No comments:

Post a Comment