Monday, December 31, 2018

با شوهرم مشکل دارم



همیشه گله دارم که با شوهرم مشکل دارم اما داشتن مشکلات در زندگی مسئله ایی عادی است، از آنجایی که هیچ فردی خود به تنهایی بدون دغدغه و مشکل نمیباشد، بنابراین نمیتوانیم انتظار داشته باشیم در یک زندگی مشترک با همسرمان بدون هیچ مشکلی باشیم و همیشه در یک شادی وصف ناپذیر زندگی خود را سپری کنیم.






هیچ زندگی بدون دردسر و مشکلات نخواهد بود، بنابراین پیش از آنکه شروع به شمردن مسائلی که باعث دلخوریمان میشود بهتر است خودمان را در واقعیت زندگیمان ببینیم و به طور واقع گرایانه به اصل یک رابطه زناشویی و مشترک فکر کنیم. انتظاراتی که هر زنی در زندگی مشترک از همسر خود دارد، اگر در زندگی که به خواست خود در آن پا گذاشته غیر واقعی باشد باعث ظهور بسیاری از مشکلات جدید میشود.
بایدها و نبایدها که چرا با شوهرم مشکل دارم.


جدای از هر مسئله مهم و واضحی که نباید در هیچ رابطه اشتراکی و زناشویی اتفاق بیفتد مانند: (خیانت، دروغ، بی صداقتی) مسائل دیگر و روابط دیگر جزیی از یک رابطه دو نفره، از دو فرهنگ و خانواده جداگانه است.


از آنحایی که دو خواهر و یا دو برادر هم در زندگی خودشان با یک پدر و مادر و با یک روش تربیتی گاهی به مشکل بر میخورند و نمیتوانند نظرات و پیشنهادهای یکدیگر را قبول کنند، چگونه از دو نفری که در دو خانواده جداگانه با دو فرهنگ جداگانه رشد پیدا کرده اند میتوانیم انتظار داشته باشیم با یکدیگر به هیچ مسئله ایی که برایشان دغدغه ایجاد میکند، برنخورند.


بنابراین وجود مسائل و مشکلات آنقدرها غیر عادی نیست و قبل از آن باید به چگونگی نحوه برخورد ما با مسائل بپردازیم. دانستن این موضوع که هر انسانی که در کنار یک نفر دیگر شروع به زندگی میکند، به غیر از قبول خود باید به قبول مسائل طرف مقابل نیز بپردازد، آنچه که باعث خشنودی ما میشود دیگر تنها دغدغه ما نیست و باید برای لذت بردن از یک زندگی اشتراکی به کیفیت رابطه مان و لذت بردن طرف مقابلمان نیز فکر کنیم.
رنجشها


اینکه با شوهرم مشکل دارم اینگونه است که گاهی رنجش های کوچکی که برای ما اتفاق میافتد دیگر به میزان گذشته برایمان مهم نخواهد بود و میتوانیم از کنارشان گذر کنیم.


اگر نخواهیم قبول کنیم ما در یک اشتراک به سر میبریم که خواست اصلی برقرار ماندن این اشتراک قبول زحمت بسیاری از مسائل است و همچنین گذشت از دغدغه هایی که ظاهراً برایمان بسیار مهم جلوه میکنند، بنابراین نمیتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم و روز به روز خود را سر خورده تر میبینیم و با خودمان فکر میکنیم آیا حق ما در زندگی این بوده است یا خیر.


پیش از این در مورد واقع گرایانه بودن صحبت کردیم، باید بدانیم اگر آنچه که سالها با او مبارزه کرده ایم و تغییری در آن نتوانستیم ایجاد کنیم، بهتر است به خودمان فرصتی برای اندیشیدن بدهیم و بدانیم آیا میتوانیم تغییری در نگرش خودمان ایجاد کنیم تا احساس آسودگی بیشتری کنیم.
نادیده گرفتن برخی از مشکلات


مثلاً زنی که سالهای سال با همسر خود بر سر مسئله رعایت بهداشت شخصی و یا طرز پوشش او مشکل داشته و همیشه از این موضوع در رنج است، باید بداند وقتی نمیتواند رفتار همسر خود را با هر روشی که شده تغییر دهد، بهتر است بپذیرد که همسر او در کنار چند حسنی که دارد چند عیبی هم دارد و اینگونه ترجیح میدهد زندگی کند و از پافشاری و اثبات خودمان و خواسته مان در مواردی دست بکشیم و به خودمان فرصتی برای لذت بردن در کنار کودکمان و همسرمان داشته باشیم.


همیشه مسائلی هستند که با پافشاری ما احساس بدتری در فرد مقابلمان ایجاد میکند و در عین اینکه او را نخواستنی جلوه میدهد او را لجباز تر و یکدنده تر هم میکند. اینگونه است که گاهی نادیده گرفتن برخی از مشکلات میتواند حجمی از مشکلات ما را کم کند و به نوعی آرامش را به ما و زندگی مشترکمان برگرداند.

No comments:

Post a Comment