Monday, December 31, 2018

مردان جذاب

مردان جذاب جزو مردانی شناخته میشوند که صفات آنها همچنان که با ارزش و پذیرفته شده است، قابل ستایش نیز میباشد. در تعریف جذابیت هر آنچه که در یک جامعه مورد پذیرش و ستودنی باشد جذاب است. اما جذابیت یک انسان مقوله ایی نیست که بتوانیم با نقش بازی کردن آن را به دست بیاوریم.
ذاتی بودن جذابیت
در واقع جذابیت یک خصلت ذاتی است، چه در زنان و چه در مردان. اما از آنجایی که با رفتارهای پسندیده و مورد قبول این میزان از جذابیت بهتر و بیشتر میشود، میتوانیم بفهمیم که رفتارها در جذابیت یک انسان اثرگذار است. جذابیت ظاهری خصلتی خدادادی است که توانایی به دست آوردن آن فقط جزو مقوله های ذاتی است.
مرد جذاب با لباس ساده
مرد جذابی که بدون هیچ تلاشی با یک لباس ساده بسیار جلب توجه میکند و از آناتومی خوبی برخوردار است و یا چهره خدادادای مورد قبولی دارد، بهره بالایی از جذابیت برده است. اما از آنجایی که در هر مقوله ایی اخلاقیات مفهوم بالایی برای نگه داشتن جذابیت و کنترل آن دارد باز هم سریعاً به نحوه رفتار، نوع منش و رفتار یک مردی با چهره جذاب میپردازیم که چگونه میتواند خود را در حد اعلای جذابیت نگه دارد.



اما با تمام این تفاسیر جذابیت به جز یک تعریف کلی و جامع، یک صفت و نشانه شخصی است، ممکن است فردی که به نظر من جذاب می آید به نظر هیچ فرد دیگری جذاب نیاید، در اینصورت مطمئن میشویم خواست و سلیقه شخصی در جذابیت هر فردی به انتخاب اوست و کاملاً مشهود است که هر فردی میتواند در مورد جذابیت سلیقه ایی عمل کند.
اخلاق جذاب
اما باز هم بیان میکنیم که یک اخلاق جذاب، به هیچ وجه سلیقه ایی نیست و هر فردی را جذب خود میکند. اخلاقی که در آن صداقت، شفافیت، شوخ طبعی، دیگر دوستی، فداکاری بدون حسادت و بخل وجود داشته باشد، مگر میتواند برای کسی جذاب نباشد.
مثلاً مرد شوخ طبعی را در نظر بگیرید که صادق است و مهربان، فداکاری کردن را در موقعیت خود میداند و در عین حال شفاف و بی کینه و دروغ است. تمام این صفات برای جذب هر انسانی به این مرد میتواند کافی باشد. البته که این صفات کلیدی پایه و شالوده یک رفتار انسانی و ماهیت یک انسان جذاب است که بسیار دلنشین است. اما ممکن است ما به شخصه مردی را جذاب بدانیم که ظاهری جذاب دارد و یا ماشینی گران قیمت دارد و یا ساعتی از طلا داشته باشد.
آیا مرد پولدار جذاب است؟
حقیقتاً اگر ماشین و ساعت این مرد را از او بگیریم و او را در میان انبوهی از جمعیت رها کنیم آیا باز هم جذاب به نظر میرسد؟ جواب واضحاً خیر است. در واقع این وسایل شاید در مقطع زمانی برای ما جذاب باشند، اما نمیتوانند عامل جذابیت یک فرد باشند. زیرا عاملهای جذابیت صفات درونی و پایه ایی یک انسان است که در هر جمعیتی و در هر مقطعی و با هر سختی، مانند الماسی که برش میخورد درخشان تر و با ارزش تر میشود.
بنابراین با این اطلاعات سطحی میتوانیم حدس بزنیم، شاید هستند افراد جذابی که در کنار آنها قرار داریم و به علت اینکه ملاکمان و تعریفمان از جذابیت تا حدی اشتباه است، نمیتوانیم جذابیت آنها را بفهمیم و بسنجیم. پس تغییر نگاه ما و پیدا کردن ملاک های انسانی با ارزش میتواند توجه ما را آسان تر از قبل به مرد جذاب جلب کند، او را ببینیم و بشناسیم.

No comments:

Post a Comment