Thursday, February 28, 2019

دکتر سکس تراپ

دکتران سکس تراپ، روانشناس هایی هستند که در حوزه مسائل جنسی به مراجعین خود مشاوره میدهند.
از آنجایی که در مورد مسائل جنسی نمیتوان با هر کسی صحبت کرد و اگر هم صحبتی شود، کسی که تخصص در مورد مسائل جنسی نداشته باشد، نمیتواند راهنمایی خوبی دهد، بنابراین مشاوران روانشناسی با گرایش سکس تراپی و یا مشاوره جنسی هستند که میتوانند پاسخگوی مسائل جنسی افراد باشند.

مسائل جنسی چیست؟

مسائل جنسی به رفتارهای جنسی هر فردی مربوط میشود که یا خود فرد و یا شریک جنسی او از این رفتار ها رضایت خاطر ندارد و یا مسائلی که همیشه در ذهنشان سوال برانگیز بوده و احساس میکنند کسی باید جواب آن را بداند.
مثلا زوجی را در نظر بگیرید که یکی از آنها در رابطه جنسی شان هیچگاه به ارگاسم نمیرسد و یا یکی از رفتارهای جنسی شریکش برای او بسیار ناراحت کننده و یا غیر معقول است.
بنابراین به این دلیل که رابطه جنسی یکی از مهمترین پایه های رابطه سالم زناشویی است، باید به بهترین شکل خود طوری برقرار شود که هر دو طرف در این رابطه احساس رضایت کنند.
وقتی یکی از شریک ها احساس ناخوشایندی داشته باشد، در رفتار روزانه او تاثیر میگذارد و به مرور کل رابطه زندگیشان دچار مشکل میشود.

اما وقتی این موارد مطرح شود و یک سکس تراپ زبده بتواند مسائل را برایشان توضیح دهد و شکلی از رابطه صحیح که هیچ کسی در آن احساس ناخوشایند نداشته باشد را به آنها بیاموزد، ادامه روابط زناشویی شان پایدار و بدون دشواری خواهد بود.
یک سکس تراپ میتواند اختلال های جنسی را تشخیص دهد و به درمان آن نیز بپردازد.

اختلالات جنسی

اختلال های جنسی نوعی از اختلالات هستند که در بیشترین موارد ریشه در کودکی دارند و اگر خود مراجع از احساس ناخوشایندی برخوردار باشد و به دکتر سکس تراپ مراجعه کند، میتواند با بررسی دقیق و تشخیص اختلال جنسی به درمان آن بپردازد.
همانطوریکه توضیح دادیم شاید خود فردی که اختلال جنسی دارد و یا شریکش را در رابطه نمیتواند راضی نگه دارد، هیچ مشکلی در خود احساس نکند اما شریک او رضایت نداشته باشد.
در این موارد نیز مراجعه به سکس تراپ و توضیح رابطه و اینکه اتفاق ناخوشایند چیست و از چه چیزی احساس خوبی ندارند، باعث میشود فرد به حدی از شناخت رسد و با این شناخت نیز شریک خود را راهنمایی کند و قدمی جدید در بهبود رابطه شان بردارند.
کاری که یک دکتر سکس تراپ میتواند به بهترین شکل برای مراجعین خود انجام دهد، راهنمایی در موارد جنسی، آشنایی به مسائل جنسی و سعی در بهبود روابط شرکای جنسی است.
در مواردی که مراجعین حتی آشنایی جزیی با این مسائل ندارند و ممکن است به اشکالاتی در این زمینه برخورند نیز دکتر سکس تراپ میتواند با کلاسهای دو نفره و توضیح مسائل جنسی به هر دو شریک و راهنمایی هایی که در اصول مشاوره شان است آنها را راهنمایی کند و به بهترین شکل آنان را در راه هدایت زندگی مشترکشان قرار دهد.
بنابراین باید بدانیم که مسائل جنسی نیاز به یک راهنمای متخصص دارد تا از آسیب و ضرر و زیان جسمی و روحی دور بمانیم و بتوانیم بدون هیچ شرم و خجالتی از این مسائل با متخصص مربوطه (سکس تراپ) صحبت کنیم.
شرم داشتن در مورد مسائلی که یکی از دایه های اصلی روابط زناشویی است، نه تنها این رابطه را قوی نمیکند بلکه به تخریب رابطه نیز منجر میشود و فقط با صحبت با کسی که علم به این موضوع دارد، میتوانیم موانع و مشکلات را از سر راه برداریم و احساس بهتری در زندگی شخصی و زناشویی داشته باشیم.

No comments:

Post a Comment